Od dawna sądzono, że wymarła. Niedawno naukowcy odkryli, że jedyna śpiewająca rasa psów przetrwała!

Przez wiele uważano, że śpiewającego psa z Nowej Gwinei już nikt nigdy nie zobaczy. Niedawno odkryto, że rasa przetrwała!

Przez Sabina Stodolak

Opublikowano 20.09.2020, 17:56

Śpiewający pies z Nowej Gwinei (New Guinea Singing Dog) to rasa w typie pierwotnym, czyli dziki pies, który nie został udomowiony i zmieniony przez człowieka.

Po raz ostatni widziano małe stadko w 2016 roku, kiedy naukowcy odkryli 15 osobników w odległych górach Indonezji. Od tamtej pory nie zauważono żadnych śladów ich bytności i populacja, ze względu na niewystarczającą liczebność do odtworzenia populacji, została uznana za wymarłą.

Zaskakujące fakty na temat śpiewającego psa z Nowej Gwinei

W 2018 roku inna grupa badaczy odwiedziła wysokie partie Indonezji i dokonała niezwykłego odkrycia.

Znaleziono próbki sierści i odchody, które zakwalifikowano jako należące do tej właśnie rasy.

Z innych ciekawostek na temat tej rasy warto dodać, że psy te umieją wspinać się po drzewach dzięki wyjątkowej elastyczności w stawach palców łap

Górski dziki pies vs śpiewający pies z Nowej Gwinei

Kiedy naukowcom udało się pobrać grupki krwi od psów z rasy znanej jako górski dziki pies, okazało się, że ich DNA jest zbliżone do DNA śpiewającego psa i to na tyle, że jest szansa na to, by poprzez zmiksowanie się obu gatunków doszło do odtworzenia zbyt mało licznej rasy śpiewających psów.

Przy małej populacji problem polega na tym, że bez dopływu nowych genów, gatunek się degeneruje i w końcu wad jest na tyle dużo, że wymiera. Dopływ „świeżej krwi” od górskich dzikich psów może uratować śpiewające psy.

To ważne odkrycie, bo nie chcielibyśmy by tak wyjątkowa rasa psów, która faktycznie umieją śpiewać, faktycznie wyginęła. W końcu – jak wykazują badania, w ciągu ostatnich 100 lat udało się nam doprowadzić do wyginięcia prawie pięciuset gatunków zwierząt.

Obejrzyjcie video, żeby usłyszeć, jak brzmi śpiewający pies z Nowej Gwinei!

źródło: wamiz.co.uk