Reklama

Czy w tym roku jedynymi towarzyszami starszych osób podczas świąt, będą ich zwierzaki?

Czy w tym roku jedynymi towarzyszami starszych osób podczas świąt, będą ich zwierzaki? dog-sad
© Sam Clegg - YouTube

Reklama pokazująca samotnego mężczyznę spędzającego święta Bożego Narodzenia ze swoim psem została obejrzana w Wielkiej Brytanii już blisko 3 miliony razy.

Przez Marysia Sinkiewicz

Opublikowano 18.11.2020, 15:41

Świąteczne reklamy domów towarowych John Lewis Partnership stały się w Wielkiej Brytanii tradycją taką, jak w Polsce coroczne oglądanie „Kevina samego w domu". Ze względu na popularność tych reklam, zdarza się, że ich alternatywne wersje stają się bardziej popularne od oryginałów. Tak właśnie stało się w tym roku. 

Duże budżety, imponujące animacje, znane nazwiska i wpadające w ucho melodie – świąteczne reklamy telewizyjne stały się tradycyjną częścią przedświątecznych przygotowań.

Podczas gdy znane marki robią wszystko, co w ich mocy, aby tworzyć świąteczne reklamy z niewiarygodną pompą i przepychem, początkujący reżyser-amator stworzył własną wersję reklamowego hitu, która porusza ludzi do łez.

Historia, która wzrusza do łez

Reklama została wykonana przez Sama Clegga i udostępniona na portalu YouTube. Amatorski filmowiec rozpoczął pracę nad reklamą w celu zebrania pieniędzy na cele charytatywne, mające na celu pomoc osobom starszym w okresie świątecznym.

Chciał także, aby reklama pokazywała niesamowitą więź między ludźmi a ich psimi towarzyszami. W roli głównej mężczyzna obsadził swojego tatę, natomiast w podkładzie możemy usłyszeć głos samego Sama.

Pięciominutowa reklama opowiada historię mężczyzny i jego ukochanego psa, Bruno. Film rozpoczyna się w chwili, gdy opiekun i zwierzak wspólnie cieszą się ze świątecznych przygotowań. 

Kiedy para wychodzi na spacer, Bruno znika. Zdruzgotany właściciel szuka swojego psa i rozwiesza plakaty.

Ważny przekaz

Chociaż reklama ma smutne zakończenie, widzowie nie muszą martwić się o losy prawdziwego Bruno, ponieważ tę rolę odegrał Charlie – pies Sama.

Bodźcem do stworzenia zbiórki i filmu, był dla Sama Sir Kapitan Tom Moore, który zorganizował zbiórkę, aby zebrać pieniądze podczas pierwszej blokady COVID.

Sam ma nadzieję, że jego reklama pokaże, jak bardzo starsi ludzie zaczynają polegać na swoich zwierzakach, jeśli chodzi o ich dobre samopoczucie emocjonalne. Sam dedykuje swoją reklamę wszystkim, którzy w tym roku stanęli w obliczu wielu trudności. Pieniądze zebrane z każdego zakupu piosenki reklamowej, za 79 pensów, zostaną przeznaczone na wsparcie osób starszych.

Tę niesamowitą reklamę możecie obejrzeć poniżej.