Reklama

Nagroda dla programu Adopciaki, który pomaga bezdomnym psom i kotom znaleźć dom!

Nagroda dla programu Adopciaki, który pomaga bezdomnym psom i kotom znaleźć dom! dog-happy
© Inna Astakhova / Shutterstock

Adopciaki to program, który pomaga bezdomnym zwierzakom znaleźć dom, najpierw odpowiednio przygotowując je do adopcji. Uzyskując opiekę zdrowotną i behawioralną oraz domową opiekę, jest im łatwiej znaleźć dom na stałe. Teraz program został doceniony przez Niezależny Plebiscyt Branży Zoologicznej magazynu ZooBranża. To najważniejszy konkurs branży zoologicznej odbywający się od 4 lat. 

Przez Marysia Sinkiewicz

Opublikowano 12.02.2021, 15:32

Czytelnicy magazynu ZooBranża – przedstawiciele sklepów, hurtowni i dystrybutorów produktów zoologicznych – zgłaszają kandydatów w poszczególnych kategoriach, a następnie oddają na nich swoje głosy.

Przychód z głosowania SMS przeznaczony jest na szczytny cel – wsparcie schronisk dla zwierząt. Finałem plebiscytu jest uroczysta gala podczas której wręczane są statuetki dla zwycięzców.

Adopciaki, czyli jak sprawić, aby adopcja była udana

W tym roku, w kategorii akcja społeczna została nagrodzona firma Purina, za program Adopciaki.

Adopciaki to program, który pomaga bezdomnym psom i kotom znaleźć dom. Takie zwierzaki mają za sobą trudne doświadczenia np. całe dotychczasowe życie spędzone w schronisku, nagłą śmierć opiekuna czy porzucenie. Dlatego każdy zwierzak objęty programem Adopciaki przez minimum trzy tygodnie przebywa w domu tymczasowym.

W tym czasie opiekun przygotowuje bezdomnego psa lub kota do zamieszkania w docelowym domu. Sprawując opiekę nad psem lub kotem, tymczasowy opiekun poznaje jego predyspozycje, temperament i upodobania.

Dzięki temu przyszłemu opiekunowi można zaproponować zwierzaka jak najlepiej dopasowanego do jego możliwości i stylu życia. Dodatkowo, opiekun może liczyć na wsparcie doradców adopcyjnych, behawiorystów, czy lekarzy weterynarii.

Sukces, który przekroczył oczekiwania

"Program Adopciaki od 2015 roku, z sukcesem, realizuje zobowiązanie marki, dotyczące wspierania świadomej i odpowiedzialnej adopcji zwierząt. W minionym, trudnym roku, dzięki Adopciakom nowy dom znalazło aż 1171 zwierząt, co  przekroczyło wstępne założenia Puriny blisko o 100%". - mówi Katarzyna Klewenhagen, Purina Brand Communication Expert.

"Cenimy Adopciaki za to, że nie tylko poszukiwane są domy dla potrzebujących zwierząt, ale za tym stoi ogromne zaplecze wiedzy, wsparcia, rzeczowych informacji, a także budowanie społeczności ludzi zaangażowanych. (...) Warto wspierać programy adopcyjne, które zostały zbudowane na tak solidnych podstawach i przemyślanej koncepcji, dając szansę nowym zwierzęco-ludzkim rodzinom na szczęśliwe wspólne życie." - czytamy w komunikacie jury konkursowego.

Purina nie zwalnia tempa, a my, redakcja Wamiz, jesteśmy dumni z bycia częścią społeczności, która przyczynia się do polepszenia dobrostanu naszych Ulubieńców. Wszystkie zwierzęta objęte programem Adopciaki można również znaleźć w naszej wyszukiwarce adopcyjnej.