Reklama

Gyonag: miasto, które zwariowało na punkcie kotów!

człowiek kot w Korei cat-wow

kot

© Shutterstock/argentozeno_th/ Seoul, Korea Południowa

Goyang to miasto leżące w Korei Południowej,  niepodal Seulu. Władze miasta do dłuższego czasu starały się znaleźć sposób na przyciągniecie turystów. Udało się, odkąd zdecydowali, że ich miasto promować będą.... koty.

Przez Monika Piasecka

Opublikowano 12.06.2021, 16:29

Goyang to tej pory był kojarzony głównie z corocznym festiwalem kwiatów. Przez długi czas urzędnicy starali się znaleć coś, co wyróżniałoby miasto i pomogło przyciągnąć turystów. W końcu wpadli na to, aby symbolem miasta stał się kot.   

Pomysł wziął się z podobieństwa wynikającego między nazwą miasta (Goyang) a koreańskim słowem oznaczającym kota (goyang-yi). Choi Seo-young, zajmująca się miejskimi profilami społecznościowymi, stwierdziła, że warto przetestować ten pomysł. Narysowany przez nią kot na kartce papieru, stał się znakiem reklamowym dzielnicy.

Od żartu do rzeczywistości

W Korei Południowej koty w przeszłości nie cieszyły się dobrą opinią. Były uważane za podstępne stworzenia, przynoszące pecjaha. Mimo to, Choi podjęła ryzyko. Profil miasta Goyang miał tylko 2000 obserwujących na swoich profilach, ale wszystko zmieniło się wraz z "kocią" strategią promocji.

Kot o imieniu „Goyang-goyang-yi”, w ekspresowym tempie stał się hitem Internetu.  Dziś, profil społecznościowy miasta ma  ponad pół miliona fanów. Plakat z kotem wita gości nawet w holu ratusza, a posąg zamaskowanego kota przypomina odwiedzającym o założeniu maseczki. 

https://www.instagram.com/p/B_quBYDJhjD/

Intrernetowe kocie gwiazdy w Korei

Koty zdominowały media społecznościowe w Azji - Korea Południowa nie jest wyjątkiem. Heek to całkowicie biały kot, który ma 190 tysięcy obserwujących na Instagramie.  Jego historia chwyta za serce, ponieważ po latach bezdomności, został adoptowany przez mieszkańca wyspy Jeju, Lee Sina.

Kocia gwiazda nie musi się specjalnie wysilać, żeby wzbudzić zainteresowanie internautów. Wystarczy, że leży na stole lub chodzi po ścianie by zdobyć tysiące polubieni.  Jej właściciel wydał nawet w 2017 roku książkę, opowiadającą historię Heek. Był to prawdziwy bestseller, znalazł się na  liście 100 najlepszych książek w całym kraju w największej południowokoreańskiej księgarni internetowej Yes24.

https://www.instagram.com/p/CPXVYSFlN-s/

Rosnąca popularność kotów w Korei Południowej, wiąże się z nowoczesnym stylem życia i zwiększeniem liczby jednoosobowych gospodarstw domowych. Wiadomo, że koty wymagają mniej uwagi niż psy.

Popularność kotów wzrosła do tego stopnia, że powstały nawet specjalnie zaprojektowane domy, dopasowane do potrzeb zwierzaków. 

Zmiana reputacji

Jeszcze 10 lat temu, koty miały złą reputację w Korei Południowej. Bezpańskie koty, zwane „kotami złodziejami”, uważano za przenosicieli chorób i zarazków. 

Dziś wielbiciele kotów domagają się większej ochrony dla swoich pociech, jednak nikt nie może zaprzeczyć, że status kotów znacznie się podwyższył. Urzędniczka miasta Goyang wspomina w rozmowie z CNN, że „nigdy nie marzyła, by kot stał się oficjalną postacią miasta ze względu na niepopularny wizerunek kota”. A było to niecałe dziesięć lat temu.

Korea Południowa, znana jest z dynamicznego rozwoju społeczeństwa, ale nawet w takich warunkach ekspresowa przemiana wizerunku kota jest zadziwiająca! My, w redakcji Wamiz, bardzo się cieszymy! :-) 

Źródło: cnn.com