Mój pies nienawidzi, gdy inny wącha mu *****, dlaczego?
Treści na forum są czasami tłumaczone z innego języka, a posty mogą dotyczyć krajów z innymi przepisami dotyczącymi zwierząt.
Ponieważ forum jest tłumaczone automatycznie przez sztuczną inteligencję, tłumaczenia mogą zawierać błędy.
Trzymałbym go nieruchomo podczas obwąchiwania, a jeśli doszło do nieuzasadnionego ataku, przytrzymałbym go nawet przy ziemi, żeby zachęcić drugiego psa do podejścia i powąchania go.
Podwójna korzyść: Twój pies nauczy się trochę pokory, a jego ofiara nie straci całkowicie pewności siebie.
Ja nie jestem za stosowaniem tej techniki, nie popieram zmuszania psa do robienia czegoś, co go stresuje, zwłaszcza że nie wiemy, dlaczego właściwie tak reaguje... a co, jeśli pies wpadnie w panikę? Albo jeśli po tym, jak położysz go na ziemi, żeby dał się powąchać, on się nagle wyrwie i zaatakuje drugiego psa? Co jeśli po takim „wymuszonym” zapoznaniu będzie chciał się zemścić na tym „intruzie”? Jeśli na smyczy nic złego się nie dzieje, to zacząłbym właśnie od tego – zapoznanie na smyczy, sprawdzenie, jak to idzie, i dopiero potem ewentualne puszczenie go luzem?
Énergiesolaire to border collie
Na smyczy ani drgnie, a puszczony wolno „atakuje”?
To mnie zaskakuje, bo przecież ma wtedy swobodę, żeby uniknąć konfrontacji zamiast atakować, a na smyczy tej możliwości nie ma... 😧
Jeśli ktoś (może nawet Ty Muffy30) ma na to jakieś wyjaśnienie, chętnie się dowiem! 🙂
Bo szczerze mówiąc, zupełnie tego nie rozumiem... 😞
Jak to możliwe, że on nie jest towarzyski, skoro od urodzenia widuje psy niemal codziennie?
Spróbujemy tej metody już dziś wieczorem i zobaczymy, co z tego wyjdzie.
Dzięki
Jednak wciąż opierając się na nauce – i tutaj pozwolę sobie odrobinę nie zgodzić się z Docline, dla której mam mnóstwo szacunku – niektóre bardziej „fizyczne” metody mogą skutkować agresją psa wobec człowieka (Herron i in., 2009):
http://binalunzer.com/Links_files/aversivestimulation.pdf