Mój mąż wrócił w zeszłym tygodniu cały zadowolony, bo kupił psu kość z szynki włoskiej. Jako że trochę boję się dawać psu kości, postanowiłam sprawdzić opinie na jej temat. Na Zooplusie mnóstwo osób pisało, że ich psy miały po niej biegunkę, wymioty, a u kilku psów fafle spuchły ponoć trzykrotnie, co oczywiście skończyło się wizytami u weterynarza i sporymi kosztami...
Dla niektórych weterynarzy taka kość to po prostu trucizna, która w ogóle nie powinna być dopuszczona do sprzedaży... Najpierw chciałam ją wyrzucić, potem pomyślałam, że może chociaż zeskrobię tę szynkę, a teraz, gdy czytam o zaletach diety BARF, wydaje mi się, że to może coś podobnego... Nie krzyczcie na mnie, jeśli się mylę, bo na BARF-ie nie znam się zbyt dobrze. Krótko mówiąc: radzicie dać to psu czy lepiej nie? Zeskrobać tylko szynkę czy od razu do kosza?
Z góry dziękuję za pomoc!
Przetłumaczony francuski
Treści na forum są czasami tłumaczone z innego języka, a posty mogą dotyczyć krajów z innymi przepisami dotyczącymi zwierząt.
Ponieważ forum jest tłumaczone automatycznie przez sztuczną inteligencję, tłumaczenia mogą zawierać błędy.
Słuchajcie, sprawdziłam skład moich chrupek, bo trochę nie daje mi to spokoju. To karma dla seniorów z marketu i nie ma tam info o dokładnym procencie zbóż, ale zboża są wymienione jako pierwsze w składzie. Potem są substancje mineralne, a dopiero dalej mięso i produkty pochodzenia zwierzęcego. Jeśli chodzi o mokrą karmę, to ma 42% mięsa i produktów pochodzenia zwierzęcego oraz 4% zbóż, w tym gotowany ryż... Domyślam się, że to kiepski skład, ale jaki waszym zdaniem jest dopuszczalny maksymalny procent zbóż? I co myślicie o karmach dobieranych specjalnie pod konkretną rasę psa?