Pisałam już wcześniej, bo mój pies miał kleszcza i szukałam naturalnych sposobów, ale niestety złapał drugiego. Ponieważ nie znam się jeszcze na naturalnych metodach, 9 maja idę do weterynarza na szczepienia i zamierzam kupić tabletkę na kleszcze. Ile dni po szczepieniu można mu ją podać?
Co do kleszcza, zauważyłam go wczoraj późno wieczorem i nie mając pod ręką nic do jego usunięcia, sprawdziłam szybko w internecie i wyciągnęłam go palcami. Wydaje mi się, że główka wyszła, ale zrobiła się taka mała krostka z zaschniętą krwią i jest to miejsce zaczerwienione (zdjęcie na końcu posta). Przy pierwszym kleszczu czegoś takiego nie było, więc trochę się martwię.
I macie jakieś rady, jak szybko zauważyć kleszcza zaraz po tym, jak ugryzie? Mój pies ma gęstą sierść i mimo że sprawdzam go po każdym spacerze, to tym razem go przeoczyłam.
Z góry dziękuję ☺
Przetłumaczony francuski
Treści na forum są czasami tłumaczone z innego języka, a posty mogą dotyczyć krajów z innymi przepisami dotyczącymi zwierząt.
Ponieważ forum jest tłumaczone automatycznie przez sztuczną inteligencję, tłumaczenia mogą zawierać błędy.
MarieGame, musiałam wyciągnąć kleszcza palcami. Była północ, jestem u taty, a on nie ma pęsety. Mam kleszczołapkę, ale została u mamy, więc nie miałam wyboru. Jeśli chodzi o weterynarza, to oczywiście zapytam o to podczas wizyty. Ufam tej pani weterynarz, ale ona bywa w moim mieście tylko raz w tygodniu, a przez resztę czasu przyjmuje inny lekarz, za którym mniej przepadam. Zadaję te pytania, bo muszę poczekać z wizytą do 9 maja (kwestie budżetowe – mój królik ma wrzód na oku, który oczywiście leczę, ale nie mam teraz dość pieniędzy, żeby pójść do weterynarza przed 9 maja) i po prostu nie dam rady iść wcześniej.
Mimo wszystko martwię się i chciałabym mu szybko podać jakąś tabletkę, więc myślę, że zadzwonię do weterynarza po poradę i jakoś to zorganizuję.