Mój pies szczeka przy stole, pomocy!
Treści na forum są czasami tłumaczone z innego języka, a posty mogą dotyczyć krajów z innymi przepisami dotyczącymi zwierząt.
Ponieważ forum jest tłumaczone automatycznie przez sztuczną inteligencję, tłumaczenia mogą zawierać błędy.
Znam jedną panią, która ma obecnie 4 psiaki, a w sumie przez całe życie miała ich już z pięćdziesiąt. Wszystkie spały z nią w łóżku i zawsze jadły przed nią, a żaden z jej psów nigdy nie miał żadnych problemów z zachowaniem.
Jestem studentką weterynarii, miałam całe godziny zajęć o zachowaniu psów, ich języku ciała i mimice. Ludzie mają tendencję do uczłowieczania psów. Pies to zwierzę stadne, tak samo jak wilk. W stadach psów i wilków zawsze istnieje hierarchia. Zawsze. Znam mnóstwo przykładów problemów, które pojawiają się, gdy właściciel nie potrafi pokazać swojej pozycji jako alfa. Z małymi psami to zazwyczaj nie jest problem. Ale kiedy kobieta kupuje samca dobermana, spróbujcie mi powiedzieć, że nie ma hierarchii człowiek-pies, gdy ten doberman warczy, szczerzy zęby i jest gotowy ugryźć, bo nie chce dopuścić właścicielki do lodówki. Wiele psów jest poddawanych eutanazji, bo właściciele nie byli w stanie zapanować nad nimi za pomocą prostych gestów w codziennym życiu. Niektórzy uciekają się wtedy do przemocy, co jest najgorszą możliwą rzeczą – biją psa, myśląc, że go zdominują, a wystarczyłaby znajomość zaledwie paru zasad wychowania psów, żeby uratować sytuację.
Możecie mieć swoje zdanie. Ale ja odbywałam staże u weterynarzy behawiorystów i ogólnych. Widziałam psy usypiane, bo ugryzły swojego właściciela. Wina leży po stronie właściciela, a ten biedny pies za to płaci – i wy mi mówicie, że nie ma hierarchii? Przeżyłam to, widziałam na własne oczy.