Lek przedłużający życie kotów
© Kanashi / Pixabay

Japońscy naukowcy opracowali lek, który może wydłużyć życie kotów nawet do 30 lat

Przez Aleksandra Kupras Redaktor

Opublikowano

Japoński zespół badawczy odkrył lekarstwo, które może przedłużyć życie kotów.

Co by było, gdyby nasze ukochane koty mogły żyć dwa razy dłużej niż teraz? Japoński naukowiec być może znalazł sposób na przedłużenie życia kotów nawet o 30 lat!

To innowacyjne rozwiązanie mogłoby trafić na rynki światowe w 2025 r. Co jednak z kwestiami etycznymi?

Lek przedłużający życie dla kotów

Były profesor immunologii i badacz na Uniwersytecie Tokijskim, Toru Miyazaki, wraz ze swoim zespołem dokonał odkrycia, które może przedłużyć życie naszych ukochanych mruczków.

Średnia długość życia kota wynosi 12-15 lat. Dzięki odkryciu Miyazakiego może on sięgać nawet 30 lat!

Przełomem byłoby wstrzyknięcie „AIM” (białka hamującego apoptozę makrofagów): leku, który wykazał zaskakujący potencjał w pomaganiu kotom cierpiącym na przewlekłą chorobę nerek.

Naukowiec i jego zespół zidentyfikowali pierwotną przyczynę tej podstępnej choroby, torując drogę do opracowania leku.

Najnowsze wyniki badań klinicznych wykazały poziom skuteczności, który przekroczył wszelkie oczekiwania i może zrewolucjonizować życie kotów.

Lek ten jest wyjątkowy, ponieważ może nie tylko leczyć tę chorobę, ale także może być stosowany w profilaktyce przewlekłej choroby nerek.

Obecnie przechodzi badania kliniczne, ma pojawić się na rynku w 2025 roku.

Motywacje Miyazakiego

Miyazaki jest miłośnikiem kotów, jednak najbardziej napędza go determinacja w spełnianiu wysokich oczekiwań ich właścicieli. Naturalnie powoduje to wiele dylematów etycznych, z którymi trzeba będzie się zmierzyć po zakończeniu eksperymentów.

Trzeba pomyśleć o dobrostanie zwierzęcia i możliwym wpływie dłuższego życia na cały jego organizm oraz o długoterminowym działaniu takich leków.

W rzeczywistości, chociaż problemy z nerkami są jednymi z pierwszych, które rozwijają się u starszych kotów (właśnie ze względu na wiek), nie oznacza to, że nie mogą pojawić się inne problemy związane ze starzeniem.

Z niecierpliwością czekamy na ostateczne wyniki badań naukowych nad tym lekiem i decyzje komisji etycznych.

Źródło: yahoo.com

Więcej artykułów

Co sądzisz o tym artykule?

Dziękuję za odpowiedź!